Wat u het beste kunt doen per oorzaak voor retourneren treft u op deze pagina
Redenen voor retour of ruilen:
Om diverse redenen kan het voorkomen dat u een bestelling wilt retourneren of ruilen. Veel voorkomende oorzaken:
1. U heeft zich vergist of bent niet tevreden
2. Er is een defect of verkeerd product uitgeleverd
3. Een product is binnen de garantietermijn defect geraakt
4. De levering is tijdens transport beschadigd
1. U heeft zich vergist of bent niet tevreden
Over het algemeen zijn klanten die via onze site producten bestellen zeer tevreden over de levering en kwaliteit van het product. Het kan echter altijd voorkomen dat u zich vergist heeft bij de aankoop van een product of dat u niet tevreden bent over het verloop van de bestelling. Zoals in onze Algemene Voorwaarden vermeldt heeft u het recht het product of de bestelling binnen 7 dagen retour te sturen. Het product dient compleet, onbeschadigd en in originele en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor deze retourregeling in aanmerking.
De kosten en het risico van de retourzending zijn voor rekening van de klant. De vermelde afkoelingsperiode is alleen geldig voor bestellingen van consumenten. Houdt er rekening mee dat de volgende producten niet in aanmerking komen voor restitutie:
- Geopende software behorende bij een product
- Verbruiksartikelen als bekabeling, lampen, vloeistoffen enzovoorts
- Incomplete of beschadigde artikelen.
2. Er is een defect of verkeerd product geleverd
DOA: Dead on Arrival, goederen die bij aankomst defect zijn. Mocht u onverhoopt een product zijn dat direct bij ontvangst defect is of u heeft het vermoeden dat het defect is, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Een DOA goed dient binnen 7 dagen gemeld en in bezit te zijn van INTERTOPMUSIC.
Verkeerd product: Indien u onverhoopt een product ontvangt dat niet door u besteld is, gelden dezelfde zaken als beschreven bij DOA. Neem direct bij constatering contact op met de klantenservice.
3. Een product is binnen de garantietermijn defect geraakt
Op meeste producten van INTERTOPMUSIC zit standaard 2 jaar garantie (behalve demo en gebruikte producten).
Binnen de gestelde garantietermijn mag u van de leverancier verwachten dat zij het juist functioneren van uw product garandeert. Uiteraard geldt deze garantie alleen wanneer de producten worden gebruikt met inachtneming van de in de handleiding vermelde geboden en richtlijnen. Bovendien wordt er vanuit gegaan dat de producten in juiste regelmaat onderhoud krijgen en naar goed gebruik vervoerd en ingezet worden.
LET OP: Veel producten uit het INTERTOPMUSIC assortiment zijn van sterk professionele aard. Dit wil zeggen dat de producten een bepaalde basiskennis van geldende wetten en regelgeving vereisen. Bovendien verdienen veel producten een uitgebreide bestudering van de handleiding alvorens ze ingezet kunnen worden. Het is dan ook absoluut essentieel om bij ieder product de handleiding zeer zorgvuldig door te lezen alvorens tot gebruik of installatie over te gaan. Eventuele schade aan product of persoon voortvloeiend uit onvoldoende kennis van product en/of installatie en/of gebruik hiervan zijn volledig ter verantwoording van de gebruiker.
4. De levering is tijdens transport beschadigd geraakt
Accepteer nooit een levering of pakket dat beschadigd is!
Mocht u de goederen toch in ontvangst willen nemen, laat dan altijd een opmerking van schade door de chauffeur aanmaken voordat u tekent voor ontvangst. Maak direct na ontvangst al uw pakketten open en controleer ook de inhoud op eventuele schade. Neem bij transportschade contact op met onze klantenservice zodat u spoedig geholpen kunt worden.
Voorwaarden en kosten bij retourneren
Kosten:
De kosten en het risico van retourneren van producten zijn voor rekening van de klant, Ongefrankeerde pakketten worden nooit geaccepteerd, zorg dus altijd voor juiste frankering.
Voorwaarden bij retourneren:
- Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen, handleidingen en bekabeling moet worden meegeleverd
- Het product moet voorzien zijn van een duidelijke klachtbeschrijving
- Het product dient degelijk verpakt te zijn
- Wanneer na testen door onze TD geen defect aan het product wordt geconstateerd, worden verzendkosten en mogelijke onderzoekskosten in rekening gebracht.
- Wanneer na testen door onze TD geen DOA of verkeerd geleverd product geconstateerd wordt, vervalt tevens restitutie van verzendkosten.
Retourprocedure:
- Zorg dat een duidelijke klachtomschrijving is bijvoegd
- Zorg dat het product compleet geretourneerd wordt
- Zorg voor een kopie van uw aankoopfactuur
- Verzend de goederen in een gedegen omverpakking
- Frankeer uw pakket voldoende voor verzending